Nepārspējami sievšķīgais Dior modesnams


Kristiāns Diors (21.01.1905-23.10.1957) piedzima Francijā, Granvilā. Viņa vecāki cerēja, ka dēls kļūs par vienījamu diplomātu, taču pats Kristiāns Diors (Christian Dior) savu māksliniecisko dotību vadīts vēlējās iekļūt modes pasaulē. Savas pirmās skices jaunais dizaineris pārdeva par 10 centiem katru un sliktā finansiālā stāvokļa dēļ ceļš uz sava sapņa realizēšanu nelikās nekas spīdošs. Taču ar patiesu talantu un nerimstamu vēlmi pierādīt sevi, Diors nepalika nepamanīts un pēc armijas pamešanas sāka kopā strādāt ar Pjēru Balmainu (Pierre Balmain)un vēlāk arī ar franču dizaineri Ninu Ričī (Nina Ricci).
1946. gadā Diors pats atvēra savu modes namu un jau pēc pāris mēnešiem prezentēja savu pirmo kolekciju, ko arī šodien mūsdienās pazīstam kā "New Look".



Diors savas kleitas veidoja maksimāli sievišķīgas, lai izceltu katru sievietes ķermeņa skaistāko daļu, kas tolaik pēckara periodā bija kaut kas diametrāli pretējs uniformu tipa apģērbam. Un "New Look" kļuva par sensāciju un to vislabāk raksturoja maigie plecu piegriezumi, korsetēs iežmiegtie sieviešu vidukļi, kuplie svārki, kas bija pretēji kara laika svārku limitam. Ziedi tika drukāti netikai audumu musturos, bet tos varēja sazīmēt pat svārku formās. Un, protams, bantes - viena no galvenajām jaunās kolekcijas rozīnītēm.
Pie Dior mācījies franču modes dizaineri Yves Saint Laurent un Pierre Cardin. Kristiāns Diors ieviesa melnbalto pīļpēdiņas rakstu.

Pēc Kristiāna Diora nāves 1957. gadā, Dior modes nama popularitāte sāka lēnām kristies, jo neviens no tolaik vadošajiem dizaineriem nespēja turpināt iesāktās vadlīnijas. Tikai 1996. gadā ar britu dizainera Džona Galliano (John Galliano) kļūšanu par augstās modes nama galveno dizaineri, Dior piedzīvoja atdzimšanu.





Galliano dzimis Londonā, taču māte nāk no Spānijas. Dizaineris apģērbos apvieno rokoko ar roku. Viņa mode ir it kā "trokšņaina", jo tas ir jautrs un traks. Tieši viņs bija pirmais, kas izdomāja avīzes apdruku likt uz auduma.







Diorā Galliano strādāja līdz šī gada pavasarim, līdz ar nepatīkamu skandālu sakarā ar rasismu tika atlaists. Šī gada pavasara-vasaras modes skate, kura noritēja bez paša dizainera piedalīšanās tika medijos nosaukta par Dior bērēm. Taču atskatoties uz Galliano paveikto var tikai cieņā noliekt galvu viņa priekšā, jo nezaudējot Dior galvenās vērtības, viņš bija atguvis modes nama slavu un pacēlis Dior vārdu vēl nebijušos augstumos.



No comments:

Post a Comment